Hoe kies je het beste Webdesign bureau?

Er zijn in Nederland veel webdesign bureaus. Helaas zitten er tussen de webdesign bureaus ook onbetrouwbare partijen die niet doen wat zij beloven. Leer de cowboys herkennen en kies voor een betrouwbaar webdesign bureau.

Hoe herken je een onbetrouwbaar webdesign bureau?

Je krijgt een aanbieding in je inbox van een webdesign bureau. Hoe weet je of je te maken hebt met een webdesign cowboy? Wanneer jij aan tafel zit bij een webdesign bureau, luister dan goed naar wat zij zeggen.  

Webdesign bureau toont geen interesse
Alle alarmbellen zouden moeten gaan rinkelen, wanneer het designbureau niet op zijn minst vraagt naar wat het doel van je website is.

Webdesign bureau probeert vooral ‘anders’ te zijn
Webdesigners hebben nogal eens de neiging om zó verliefd te worden op hun eigen werk, dat zij vergeten dat een website ook nog moet verkopen.

Wil de webdesigner vooral ‘anders’ zijn, maar let deze totaal niet op hoe gebruiksvriendelijk je website moet zijn? Dat is niet handig. Het is tenslotte de bedoeling dat bezoekers je website gaan gebruiken. Klikbare elementen moeten er klikbaar uitzien en er moet een duidelijk idee zitten achter hoe de bezoeker over de website moet bewegen en wat deze moet doen. Hoe onduidelijker je webshop straks is, hoe meer omzet jij zal mislopen.

Designer houdt geen rekening met ontwikkelplatform
Gebruiksvriendelijkheid is ook belangrijk, als we rekening houden met wie de website aan de achterkant zal gaan gebruiken. Vraag het webdesign bureau naar het content management systeem waar zij de website voor ontwerpen. Hoe makkelijk is het voor jou om daarin te werken?

Krijg je alleen een design opgeleverd en moet een website ontwikkelaar daarmee aan de slag? Dan moet de ontwikkelaar vroeg kunnen beoordelen hoeveel moeite de website ontwikkeling zal kosten.

Webdesign bureau toont geen interesse in SEO
Wat heb je aan een mooie website die niemand ziet? Een webdesign bureau moet weten hoe zoekmachines een website kan zien. Als de webdesigner niet ook interesse toont- en basiskennis heeft van zoekmachineoptimalisatie (SEO), dan is het wellicht beter om ergens anders te gaan kijken.

Webdesign bureau wil blind een redesign maken
Heb je al een webshop en biedt het webdesign bureau aan om een redesign te maken? Bedenk dan goed dat het maken van een design in veruit de meeste gevallen niet goed is voor de vindbaarheid van je websitepagina’s in Google Search. Voordat je lukraak een nieuw design over je oude website laat zetten, moet je er zeker van zijn dat er voldoende kennis van SEO in huis is. Wanneer je zomaar een website vervangt, zal het proces van lezen (‘crawlen’), indexeren en positioneren in de zoekmachines weer helemaal van voor af aan moeten beginnen.

De aanbieding is te goed om waar te zijn
Vraag door: hoe zit het ontwerpproces eruit? Is het een volledig op maat gemaakt ontwerp? Of mag je uit enkele sjablonen kiezen om deze vervolgens aan te laten passen? Wat zit er allemaal bij het design inbegrepen? Zit er ook een logo bij met een huisstijl? Of moet je deze aanleveren? Wat als je achteraf iets wil veranderen, kost dit dan extra? Enzovoorts.

Snel, goed, of goedkoop: je mag er uit 2 kiezen, want alledrie is simpelweg niet reëel

Hoe herken je een betrouwbaar webdesign bureau?

Zeker weten dat jij straks een website met een mooi design en een prettig te gebruiken webshop hebt, waar Google ook helemaal blij van wordt. Want High Performance Websites laat je natuurlijk maken door Built on Success. Door goed te luisteren en door te vragen kies jij het beste webdesign bureau. De onderstaande dingen wil jij zeker horen, wanneer jij aan tafel zit met de webdesigner.

De designer vraagt naar het maximum budget
Een goede webdesigner wil graag weten hoeveel er gedaan kan worden voor het budget wat je hebt. Door concreet te spreken over het beschikbare maximum budget, kan de designer verschillende ontwerp opties aanbieden waar jij mee geholpen bent.

Waar heb je nog meer nieuwe designs voor nodig?
Om er zeker van te zijn dat jij halverwege het ontwerpproces niet ineens met ander ontwerpeisen komt waar meer werk in gaat zitten, wil het webdesign bureau heel goed weten welke brandingmaterialen jij gaat gebruiken en met welk doel. Voor een consistente uitstraling van je merk wil jij natuurlijk overal dezelfde stijl aanhouden. Maar meer designs betekent ook meer werk en ook dat ontwerpwerk moet contractueel worden vastgelegd.

Veel vragen over je doelgroep
Een betrouwbaar webdesign bureau heeft veel vragen over het doelgroepsegment waar een ontwerp voor moet worden gemaakt. De kenmerken van de doelgroep bepalen hoe een design moet worden gemaakt om de aandacht te trekken. Als je een gedetailleerd begrip hebt van je doelmarkt, dan krijg je het webdesign dat het beste past bij de klanten die jij aan wilt trekken.

Duidelijke instructies over het aanleveren van materiaal
Webdesignbureaus houden van time management. Al het materiaal: teksten, branding producten, foto’s. Alles wat het webdesign bureau kan gebruiken lever je het liefst al aan, voordat de webdesigner met het werk begint. Zo zal de webdesigner je vertellen dat een eventueel bestaand logo in een vectorbestand moet worden aangeleverd en wanneer je deze moet opsturen.

Gewapend met deze kennis ga jij met vertrouwen het gesprek in
Krijg op een makkelijke manier een professionele website met een design dat bij jou past. Neem contact op met Built on Success, dan nemen wij graag jouw wensen met je door.

KORTING

Website kwaliteitscheck

20%

per sitebeoordeling

  • Beoordeling binnen 1 week
  • Strategisch maatwerk advies rapport
  • Geen verdere verplichtingen

Online ICT-product development

strategy-First SEO Consultancy

Dave Leeflang aan de telefoon met een klant van Built on Success

Alles voor je Online ICT project

Projectplanning, ontwikkeling, oplevering, onderhoud, training, optimalisatie en promotie.

Scroll naar top