E-A-T Expertise Authority & Trust

Met de E-A-T scan kijk je door de ogen van mensen naar je pagina’s en ontdek je welke elementen het vertrouwen winnen bij je websitebezoekers. Analyseer je webshop of website volgens de E-A-T richtlijnen, gebruikt door Google’s ruim 10.000 ‘Quality Raters’ die websites beoordelen over heel de wereld.

invloed van Betrouwbaarheid op SEO en conversies

EAT is belangrijk voor YMYL websites

E-A-T in SEO staat voor Expertise, Autoriteit en Betrouwbaarheid. Dit concept wordt uitvoerig besproken in de 168 pagina’s tellende richtlijnen voor kwaliteitsbeoordelaars van Google. Het aantonen van goede E-A-T zowel op als buiten je website kan mogelijk helpen om je zichtbaarheid in de Google-ranglijsten te verbeteren.

Wij denken dat websites negatief zijn beïnvloed door Google Quality-updates, omdat ze een gebrek aan E-A-T hebben. We hebben ook het genoegen gehad bedrijven te helpen hun Google E-A-T te verbeteren, door betrouwbaarheidselementen op de website te analyseren en toe te voegen en door online PR campagnes in te zetten om de online merken autoriteit te verhogen. Met als gevolg een toename van het verkeer. Het advies van Google is dat als je negatief bent beïnvloed door een zogenaamde ‘core update’, het verstandig is om “de richtlijnen voor kwaliteitsbeoordelaars & E-A-T te leren kennen”.

Met de E-A-T scan weet je zeker dat je webshop voldoet aan alle betrouwbaarheidseisen van je doelgroep. Vraag de E-A-T scan aan om binnen 1 dag te weten te komen hoe je de betrouwbaarheid van je pagina’s kan verbeteren.

Your-Money-or-Your-Life websites

Deze afbeelding laat zien waar Google zegt dat E-A-T zeer belangrijk is voor je website
Google zegt dat E-A-T heel erg belangrijk is voor je pagina's

Als je een medische, juridische of financiële site hebt, dan is een goede E-A-T cruciaal. Volgens Google is een ‘Your money or your life” (YMYL) website, elke website die mensen advies geeft, of iets verkoopt, dat impact heeft op hun financiële situatie, gezondheid en geluk. Je bent waarschijnlijk al YMYL, zodra je producten verkoopt.

Vrijwel alle websites zijn YMYL
Als mensen op je website persoonsgegevens achterlaten, dan moeten zij hem kunnen vertrouwen. Daarom geloven wij dat je vrijwel alle websites, met- en zonder webshop, als zijnde YMYL moet beschouwen.

Google’s ‘Quality Rater Guidelines’ (QRG) vertellen ons dat een YMYL-site die geen E-A-T heeft, moet worden beschouwd als een site van lage kwaliteit. Wil jij aan alle benodigde E-A-T richtlijnen voor een site in jouw niche voldoen? Vraag dan direct jouw E-A-T scan bij ons aan.

KORTING

Website kwaliteitscheck

20%

per sitebeoordeling

  • Beoordeling binnen 1 week
  • Strategisch maatwerk advies rapport
  • Geen verdere verplichtingen

Online ICT-product development

strategy-First SEO Consultancy

Dave Leeflang aan de telefoon met een klant van Built on Success

Alles voor je Online ICT project

Projectplanning, ontwikkeling, oplevering, onderhoud, training, optimalisatie en promotie.

Scroll naar top